top of page
  • ornazakai1

מהם שיעורי "קול בתנועה"?

עודכן: 8 בנוב׳ 2022


"קול בתנועה" הינה שיטה ייחודית המשלבת עבודה על שירה והפקה קולית עם תרגילי תנועה משיטת פלדנקרייז ומדיסציפלינות תנועה נוספות. זו שיטה שצמחה מתוך הניסיון שלי כמורה לפלדנקרייז, זמרת ומורה לפיתוח קול, והיא מבוססת על התובנה שהגוף והקול מתפקדים במיטבם כשהם מתנועעים כיחידה אחת דינאמית וזורמת.


קצת על עצמי..

אני בוגרת האקדמיה למוסיקה בירושלים במחלקת הזמרה, והקורס להכשרת מורי פלדנקרייז בניהולה של ד"ר אילת אלמגור. לאורך השנים צברתי ידע וניסיון רב הן בעולם התנועה והן בעולם המוסיקה; החל מהופעות כסולנית בהרכבים של מוסיקה עתיקה בארץ ובעולם, דרך הוראת פיתוח קול במכללות ובבתי ספר למשחק, ועד להנחיית קבוצות לימוד של פיוטי עדות ישראל ממזרח וממערב. בתחום התנועה אני מורה מוסמכת לשיטת פלדנקרייז, בעלת סטודיו בו מתקיימים שיעורים קבוצתיים ופרטניים, והתנסתי גם בצ'י גונג, יוגה, שיטת פאולה, ריקודי בטן ועוד. בשנים האחרונות אני משלבת את שני ה"כובעים" המקצועיים שלי ויוצקת אותם לשיטה חדשה בשם "קול בתנועה".

מה עושים בשיעורים?

השיעורים מורכבים מסדרת תנועות הלקוחות משיטת פלדנקרייז ומשיטות נוספות, בשילוב תרגילי נשימה, תרגילי קול ועבודה על רפרטואר ווקאלי מגוון. כיוון שמרבית השיעורים מתבצעים בשכיבה, מצב שלרוב אינו מאפיין את השירה, מופחתים השפעת כוח הכבידה ומתח השרירים, ומתאפשרת עבודה מעמיקה ונינוחה על ההפקה הקולית תוך כדי תנועה וללא מאמץ.


מי מגיע לשיעורים?

לשיעורים מגיעים זמרים ושחקנים המעוניינים להעמיק את אופני הבעתם הקולית, או המתמודדים עם עייפות ושחיקה קולית, רקדנים הסקרנים לגלות את קולם, ואנשים ממגוון תחומים המחפשים ביטוי לקולם הפנימי ולתנועתו הטבעית של הגוף.


מהם יתרונותיה של השיטה?

יחסי הגומלין בין הגוף לקול יוצרים חיבורים חדשים המשפרים הן את איכות ההפקה הקולית והן את המנעד התנועתי, מבססים את הקשר בין שרירי הליבה, הנשימה והקול, משכללים את תיפקוד הגוף כחלל תהודה, מאפשרים תירגול ממוקד של הגייה ואינטונציה, משחררים חסימות קוליות ונוקשות גופנית, ומחזקים את עמידוּת הקול לאורך זמן. התהליך בשיעורים אינו מבוסס על טכניקה קולית מסויימת וגם אינו עוסק בפרפורמנס, אלא פותח דרך חדשה ומקורית למחקר מהנה ונטול שיפוטיות של הדימוי הקולי ושל האופן בו מושפע הקול מהתנועה.


ה"אני מאמין" שלי

אני מאמינה שבכל גיל ובכל מצב ישנן אפשרויות אינסופיות לפתיחת מרחבי הקול, התנועה והמודעות, וניתן להנות מקול יציב, גמיש ובריא.


אורנה זכאי


153 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page